Tropem rycerskiej przygody

TROPEM RYCERSKIEJ PRYGODY

 

 

Czas trwania zabawy: 60 lub 90 minut

Ilośc uczestników: max. 50 osób

Wiek uczestników:4-11/12 lat

Animatorzy przebrani za królewnę i rycerza

Bajeczna scenografia z zamkiem w tle

 

 

1. Dzieci przekraczają mury królestwa i stają się księżniczkami oraz rycerzami.

Przez cały czas trwania animacji mieszkańcy bajkowej krainy mają szansę wziąć udział w konkursie plastycznym zatytułowanym „Mój wymarzony zamek”. Ogłoszenie zwycięzców i rozdanie nagród będzie miało miejsce pod koniec rycerskiej przygody.

 

Zanim dzieci staną się prawdziwymi królewnami oraz rycerzami, muszą wykazać się wiedzą- zapraszamy do quizu rycerkiego. Pytania ukryte są w balonach, należy przebić wybrany balon i odpowiedzieć poprawnie na pytanie.

 

Aby przenieść się w mury zamku organizujemy królewską rymowankę, podczas której dzieci bawią się przy pomocy chusty animacyjnej.

 

2. W królestwie rozpoczyna się turniej rycerski.

 

Rycerze i królewny muszą być zwinni- pokonują tor przeszkód z księgą na głowie.

 Mieszkańcy królestwa powinni być sprytni- królewny i rycerze stoją naprzeciwko siebie i mają za zadanie jak najszybciej przebiec pod kręcącą się liną na drugą stronę.

 

Podczas turnieju trzeba również jak najszybciej przetransportować zapasy żywności do spiżarni- dzieci stają w rzędzie i podają sobie piłkę trzymając ręce w górze, a następnie przekazują przedmiot dołem, stojąc w rozkroku.

 

Teraz czas na sprawdzenie refleksu- królewny i zamki na komendę zamieniają się miejscami podczas znanej wszystkim zabawy.

 

Turniej rycerski słynie również z trudnych wyścigów- bieg par na "trzy nogi".

 

Pojedynki rycerskie dobiegają końca, lecz nagle plany pokrzyżują smoki- dzieci ustawiają się w rządkach i kładą sobie ręce na ramiona, ostatnia osoba ma ze sobą chustę. Tak powstałe smoki mają za zadanie oderwać "ogonki" innej drużynie.

 

 

 

 

 

 

3. Turniej rycerski dobiega końca, czas zacząć bal.

 

 Następuje ogłoszenie wyników konkursu plastycznego i wręczenie nagród.

 Całe królestwo świętuje, dlatego zapraszamy wszystkich do tańca.

 Rycerską przygodę zakończy pokaz wielkich baniek mydlanych.

 

 

Harmonogram zabawy jest uzależniony od wieku i ilości dzieci oraz od czasu trwania imprezy. Prosimy przygotować drobne upominki (np. cukierki) dla dzieci, które będą brały udział w zabawie. Animatorzy posiadają rekwizyty potrzebne do przeprowadzenia imprezy oraz tematyczną muzykę. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie dotyczące przebiegu imprezy.

 

 

Udział bierze dwóch animatorów